Reid Gilje

Reid Gilje er en allsidig musiker med bakgrunn som kornettist fra Stavanger Brass Band, Krohnengen Brass Band, Norges Nasjonale Ungdomskorps, H.M.Kongens Gardes Musikkorps, Norges Ungdoms Brassband og Eikanger-Bjørsvik Musikklag.

I tillegg til å være komponist/arrangør er han en aktiv frilanser på trompet innen sjangrane pop, rock og jazz. Han har hatt flere oppdrag i TV, teater- og showproduksjoner. Som fast medlem av Bergen Big Band har han dessuten vært involvert i samarbeidsprosjekt med Andy Sheppard, Ernie Watts, Joe Henderson, Martial Solal, Diana Krall, Sissel Kyrkjebø m.fl.

Reid Gilje har dirigentutdanning fra Griegakademiet og har dirigert flere av de beste brassbanda i Norge og i England og flere av forsvarskorpsa i Norge. I tillegg er han mye benyttet som instruktør på seminar og sommerkurs verden rundt.

Reid Gilje er musikalsk leder og æredsmedlem i Strusshamn musikkforening.