NM Janitsjar

Lørdag 17. mars 2018 i Olavshallen store sal.

Strusshamn Musikkforening debuterte på øverste nivå i NM Janitsjar.

Med brask og bram tok Strusshamn Musikkforening 4. plassen i elitedivisjonen 2018! Med 95 poeng ble SMF også det korpset fra Vestlandet som klatret høyest på resultatlistene. SMF gleder seg allerede til NM 2019.

LYDEN AV ASKØY

SMF spiller kl 15.30 i Askøyhallen. Lyden av Askøy er en del av feiringen av Musikkorpsene  år 2018.

Kirkekonsert i Tveit Kirke, Askøy 30. september 2018.

Velkommen til en flott kveld i Tveit kirke, med vakker symfonisk musikk, som vil kle kirkerommet til fulle. Stemningsfulle partier, gir tid for ettertenksomhet og nytelse. Vi kommer med et oppdatert program her på siden når det er klart.

SMF og Sigurd Sele i Grieghallens Peer Gynt Sal 10.november 2018

Tradisjonen tro, inviterer SMF til en kvalitetskonsert i Peer Gynt Salen. Dette har blitt en tradisjon de siste årene, med Fliflet og Hamre 2016, og Brit Synnøve Johansen som sang Piaf på norsk med SMF i fjor. En god venn av Brit Synnøve, er Sigurd Sele. De to har gjort Le Miserables sammen flere ganger. Sigurd sang også med SMF på Juleswing i Askøyhallen i 2015. For oss blir det et hyggelig gjensyn med en dyktig artist.

Han er (født 25. januar 1976) er en norsk artist og skuespiller fra Bømlo i Hordaland.
Sigurd Sele begynte som sanger for «Møllo Blues Band», et band som ble kjent fra Bergen til Haugesund. Han har sammen med søsteren Nina startet Bømlo Musikallaug. De har per dags dato blant annet satt opp «Jesus Christ Superstar» to ganger, samt «Les Misérables» , «Chess», «Miss Saigon» og «West Side Story» (2014).
I 2008 spilte han i «Les Miserables» for fjerde gang, denne gang ved Den Nationale Scene i Bergen, med Helge Jordal, Lasse Lindtner, Wenche Kvamme og Christine Guldbrandsen, i hovedrollen Jean Valjean. I 2009 spilte Sigurd Sele Engineer i oppsetningen av Miss Saigon som Bømlo Musikallaug satte opp i august på Moster Amfi på Bømlo. I 2010 spilte han Kaptein Knurr i familieforestillingen «Kaptein Knurr og Maremine-mysteriet» i Gamle Bergen, og hadde hovedrollen som Deinar Deinaren i verdens første black metal-musikal, «Svartediket», ved Den Nationale Scene.
I 2011 spilte han hovedrollen som Moritz Rabinowitz i forestillingen «Rabinowitz». Denne var produsert av teaterkompaniet Scenekraft. Forestillingen hadde premiere i Festiviteten, Haugesund 7. april 2011. Forestillingen ble spilt både på Det Norske Teater i Oslo og på Rogaland Teater i Stavanger, samt kortversjon både som kulturell spaserstokk og kulturell skolesekk. Denne forestillingen ble nominert i kategorien «Årets forestilling» på Heddaprisen for sesongen 2011/2012.
I 2012 var han på Nordland Teater med oppsetningen «Dødsforelska» og avslutta året på Rogaland Teater som Vicente i Kaizersmusikalen «Sonny». I 2013 er han aktuell med «Teaterkonsert Beethoven» på Rogaland Teater. I 2014 hadde han igjen hovedrollen som Jean Valjean i «Les Miserables», denne gangen i Haugesund og Sandnes.
Han er også tatt opp som assosiert medlem i visepopgruppa «Aftenlandet».

Sigurd Sele