Strusshamn Musikkforening er det eldste janitsjarorkesteret på Askøy, og ble stiftet allerede 4 april 1912. Orkesteret har rike tradisjoner i det lokale musikkmiljøet, og kan vise til en lang rekke konserter hvor både lokale og nasjonale artister har medvirket. Arrangementene er populære og alltid godt besøkt. Korpset deltar også jevnlig i konkurranser i inn og utland, og har gjennom tidene oppnådd mange fine resultater.

SMF deltar på NM-Janitsjar i Trondheim. I 2012 vant vi 2. divisjon med 97 poeng med stykket «Give Us This Day». Etter dette har vi vært et stabilt 1. divisjon korps, og i 2017 vant SMF 1.divisjon med «Duende». Vi ble belønnet med 96 poeng av dommerne. Det betyr at SMF for første gang skal spille blant de 10 høyest rangerte korpsene i Norge i elitedivisjonen NM Trondheim 2018. Det har vært en fantastisk reise dit. Mye øving, mye smil og latter og fantastisk dyktige unge og ørlite eldre musikanter. En spredning av ungdommelig pågangsmot og moden erfaring, ledet av vår stødige, dyktige og anerkjente dirigent Reid Gilje i snart 30 år!

Strusshamn Musikkforening er i den heldige situasjon at vi eier et eget hus. Norrønaheimen er et trivelig lokale med høyt aktivitetsnivå. Huset brukes fast til øvelser både for SMF og andre korps og foreninger på Askøy. I tillegg blir Norrønaheimen leid ut til arrangement og store anledninger som bryllup.
Dette er den største inntektskilden til korpset.

Det sosiale faktoren i korpset vårt har alltid vært god, og vil fortsatt være grunnsteinen for vår eksistens og drivkraft i den videre driften av Strusshamn Musikkforening. Den indre samhørigheten styrkes med tilstelninger, medlemskvelder og turer i forbindelse med konkurranser og konserter. Det er lov å prøve seg hos oss for å bekrefte at du trives.

Vår musikalske leder, Reid Gilje

NM Janitsjar 2017

Er du interessert i å begynnne i Strusshamn Musikkforening?
Vi øver tirsdager fra 18:45-21:30 i Norrønaheimen.

For mer informasjon, ta kontakt med
leder: Jann Werner Webermann
jann.werner@webermann.no

eller sekretær:
Harald-Morten Sørensen
tlf. 901 61 572

Vi gleder oss til å høre fra deg!