Hjem

Kort om Strusshamn Musikkforening

Strusshamn Musikkforening (SMF) er et elitedivisjon janitsjarorkester fra Askøy. Musikkforeningen teller i dag 62 aktive medlemmer fra 15 til 70 år. Vi rekrutterer fra både Askøy og Bergen, og våre yngste medlemmer kommer i hovedsak fra Strusshamn Skoles Musikklag og andre lokale skolekorps på øyen.

Foreningens nåværende musikalske leder er Reid Gilje.

Strusshamn Musikkforening, vinner av 1. div i NM Janitsjar 2017

Her får Askøy sitt andre elitekorps.

I konkurranse med 12 andre korps vant SMF 1. div Janitsjar 2017 med hele 96 poeng.
Vår eminente saksofonist Robin M. Ingebrigtsen tok også solistprisen, vi gratulerer!!

En stor takk til vår fantastiske dirigent Reid Gilje som ledet oss gjennom et krevende musikkstykke.
Den ene dommeren skriver i sin kommentar at det er fantastisk å høre et så stort korps (68stk.) spille så kammermusikalsk.

Nå ser vi frem til neste års konkurranse, men før det har vi flere andre spennende konserter, se vårt konsertprogram under.

Hovedsponsor

Støttespillere

Avd. Askøy

Kulturavdeling

Ønsker du å spille med oss?

Er du klar for nye utfordringer sammen med oss i Strusshamn Musikkforening?

Nå er vi godt i gang med 2017 sesongen og vi ser frem til flere spennende musikalske høydepunkter, som Game music konsert, utekonserter, før NM med skolekorps og ikke minst forberedelse til neste års NM.
Alle konsertene blir ledet av vår faste musikalske leder Reid Gilje.

Strusshamn Musikkforening har året rundt en stor besetning, men pga. skole, jobb osv. må noen av våre medlemmer ta permisjon.
Vi trenger derfor forsterkninger på Fagott, Trompet/Kornett, og Tuba, andre er selvfølgelig også velkommen.