Hjem

Kort om Strusshamn Musikkforening

Strusshamn Musikkforening (SMF) er et 1. divisjon janitsjarorkester fra Askøy. Musikkforeningen teller i dag 62 aktive medlemmer fra 15 til 70 år. Vi rekrutterer fra både Askøy og Bergen, og våre yngste medlemmer kommer i hovedsak fra Strusshamn Skoles Musikklag og andre lokale skolekorps på øyen.

Foreningens nåværende musikalske leder er Reid Gilje.

Før NM konsert i Grieghallen

Søndag 26. mars 2017 kl. 15:30

Før-NM Janitsjarkonsert i Grieghallens Store Sal.

Hør Strusshamn Musikkforening fremføre Duende av Luis Serrano Alarcon.
I tillegg vil Dragefjellets Musikkorps, Lungegaardens Musikkorps, Sandvikens Ungdomskorps, Skjold Nesttun Janitsjar, Alvøens Musikkforening, Åsane Musikklag og Arne Musikkforening fremføre sine NM program i en forrykende storkonsert i Bergens Storstue Grieghallen få dager før Norgesmesterskapet for Janitsjarkorps 2017 i Trondheim.

Konferansier: Stein Skorpholm.

Støttespillere

Kulturavdeling

Avd. Askøy

Ønsker du å spille med oss?

Er du klar for nye utfordringer sammen med oss i Strusshamn Musikkforening?

Nå er vi godt i gang med 2016 sesongen og vi ser frem til flere spennende musikalske høydepunkter, som
NM 1.div. i Trondheim, kirkekonsert i Johanneskirken, konserter i Krakow mm.
Alle konsertene blir ledet av vår faste musikalske leder Reid Gilje.

Strusshamn Musikkforening har året rundt en stor besetning, men pga. skole, jobb osv. må noen av våre medlemmer ta permisjon.
Vi trenger derfor forsterkninger på Slagverk, Trompet/Kornett, Tenorsax, Euphonium og Tuba, andre er selvfølgelig også velkommen.